Välkommen till If Ifo!

Vi håller till i Exercis-huset (Ex-huset) på Heden, en kulturminnes-märkt och anrik idrottshall som byggdes i mitten av 1800-talet.
Vår föreningside är att förena den svenska idrottsrörelsens traditionella värdegrund med de förutsättningar som finns i dagens moderna samhälle.
Det betyder t ex att alla är välkomna att delta i vår tränings- och tävlingsverksamhet på lika villkor; unga och äldre, tjejer och killar. Det betyder också att vi använder oss av hemsida och email för kommunikation med våra medlemmar.

Vi ser också en idrottsrörelse som allt mer behöver vara oberoende av frivilliga, Ideella krafter som lägger en stor del av sin fritid i föreningars tjänst, och har valt att anpassa oss efter det. I If Ifo delar vi därför upp jobbet och hjälps åt för att kunna bedriva en hög kvalitet på verksamheten.
Klubbens långsiktiga målsättning är att vara den ledande bordtennisklubben i Göteborg, där antalet spelare är så många att den dagliga verksamheten sköts av anställd personal.

Länkar till våra serielag

Nedan hittar ni uppdaterade serierna säsongen 2023-2024

IMG_2525
IMG_2544
IMG_2545
IMG_2541
IMG_2538
IMG_2542
IMG_2534
IMG_2535
IMG_2536
IMG_2537

Ifo's traditionella julbord var mycket uppskattat bland medlemmarna, och i år deltog dessutom ett 30-tal spelare i vår spännande klubbtävling!

Stort grattis till Hans Westling!

Som kom trea tillsammans med engelsmannen Keith Powell bland 1800 deltagare vid Veteran-EM i Norge

Klubbmästerskapet 2023

Det var en spännande match som spelades inför en entusiastisk publik, och det var tydligt att båda spelarna hade tränat hårt för att ta hem segern.

Matchen började med en intensiv duell mellan de två spelarna, där båda försökte hitta varandras svagheter. Oscar Bergsten visade sig dock vara den starkare spelaren i de första två seten, med imponerande serve och smashar som gav honom fördelen. Han vann båda seten med siffrorna 11-6.

I tredje setet tog Mikael Lindén revansch och spelade med större självförtroende. Han hittade sin rytm och kunde ta hem setet med 11-7, vilket fick publiken att jubla.

Men Oscar Bergsten skulle inte ge upp så lätt. Han återfick sin dominans i fjärde setet och kunde vinna det med 11-5, vilket säkrade hans seger i matchen.

Oscar Bergsten fick höra jublet från publiken när han höjde sin pingisracket i luften för att fira sin seger. Mikael Lindén gratulerade honom på ett sportsligt sätt och visade sin respekt för hans prestation.

Det var en fantastisk final som visade upp högkvalitativt pingisspel från båda spelarna. Oscar Bergsten visade att han har vad som krävs för att ta hem mästerskapet i If Ifo, och vi ser fram emot att se honom försvara sin titel nästa år.

Consolation final 2023

Trots att det inte var huvudfinalen, var det en spännande match som spelades inför en entusiastisk publik, och båda spelarna gjorde sitt bästa för att ta hem segern.

Matchen började med en intensiv duell mellan de två spelarna, där Jan Skärberg visade upp en imponerande teknik och rörlighet. Han tog ledningen i det första setet och lyckades hålla ifrån sig Mattias Hagström, som kämpade för att ta igen förlorad mark. Jan vann det första setet med 11-5.

I det andra setet fortsatte Jan att spela med självförtroende och aggressivitet, men Mattias Hagström kämpade tillbaka med sin egen teknik och skapade flera viktiga poäng. Trots detta var det Jan som lyckades vinna setet med siffrorna 11-9.

I det tredje och avgörande setet kunde Jan Skärberg behålla sin dominans och spela med självförtroende. Han vann setet med 11-6, vilket säkrade hans seger i matchen och gav honom en välförtjänt förstaplats i consolationfinalen.

Både Jan Skärberg och Mattias Hagström visade upp högkvalitativt pingisspel och visade att de har vad som krävs för att konkurrera på hög nivå. Publiken gav båda spelarna ett varmt applåder när de tackade varandra och domarna efter matchen.

Det var en fantastisk consolationfinal som visade upp högklassig pingis från båda spelarna. Jan Skärberg visade att han är en stark konkurrent i If Ifo och vi ser fram emot att se honom spela i framtida turneringar.

Klubbmästerkap Dubbel Måndag 24/4 resultat

Något mindre deltagare än i singelspelet men med ihop lottade par, många ovissa och jämna matcher......

Segrade gjorde Oscar och Yngve som slog Kjell och Björn i finalen med 9-11, 12-10, 11-7, 11-2.

I tröstturneringen segrade Edwin och Lennart H över Peter och Klas M med 12-10, 11-6, 9- 11, 11-3.

Ett stort Grattis till alla deltagare men speciellt till de vinnande paren!

Klubbresa och spel mot THW Kiel !

Uppskattat dubbelspel och efterföljande lunch med trevliga medspelare!

IMG_E0731
IMG_E0697